فرهنگی
1402/4/6 سه‌شنبهبه مناسبت هفته ازدواج
وبینار خانواده موفق در دانشگاه پیام نور بوشهر برگزار شد.

.



این وبینار با موضوع همدلی در خانواده بود و فروغ قهرمانی مدرس کارگاه گفت:همدلی نوع خاصی از توجه داشتن به دیدگاه دیگری است؛ به این معنا که «فرد از طریق ادراک واکنش‌های عاطفی دیگران، واکنش‌های عاطفی از خود نشان می‌دهد که به آن همدلی می گویند.
از شرایط لازم برای ایجاد همدلی بین افراد، اعتماد متقابل است، به عبارت دیگراعتماد متقابل هنگامی به وجود می‌آید که طرفین درگیر در ارتباط، نسبت به همدیگر یک دلی، آسایش و امنیت خاطر داشته باشند و این اعتماد حاصل نمی‌شود مگر با شناخت تفاوت‌های فردی و احترام گذاردن به آن تفاوت‌های بین فردی و تأثیر آن در برقراری روابط همدلانه .توجه به تفاوت‌های فردی، پذیرش آن ها و احترام به این تفاوت‌ها یکی از اصول پایه‌ای و مهم در برقراری روابط همدلانه با دیگران است.
وی یکی از راه ای رسیدن به همدلی را درک چارچوب ذهنی دیگران دانست و ادامه داد: هرگاه بتوانیم چارچوب ذهنی دیگران را بشناسیم و بدانیم چه چیزی برایشان اهمیت دارد، با برآوردن انتظارات شان به سهولت می‌توانیم با آن ها رابطه‌ای گرم و صمیمی ایجاد کرده، در آن ها نفوذ کنیم.
وبینار خانواده موفق با موضوع همدلی به همت کانون مهارت های زندگی دانشگاه پیام نور بوشهر و سایر تشکل های دانشجویی در 4تیرماه 1402 به مناسبت هفته ازدواج برگزار شد.


 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر