كوچك يا بزرگ كردن بخش .:..
رییس دانشگاه پیام نور استان بوشهر ارتباط بیشتر حوزه و دانشگاه می تواند زمینه ساز پیشرفت و تعالی در کشور شود. رییس دانشگاه پیام نور استان بوشهر: در ایران حوزه و دانشگاه دو نهاد مهم در گسترش علم و دانش هستند و ارتباط بیشتر آنها می تواند زمینه ساز پیشرفت، رشد و تعالی در کشور شود.

 

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیامنور استان بوشهر رییس این دانشگاه در دیدار با مدیر حوزه علمیه استان گفت:وحدت در هر جامعه ای رمز موفقیت افراد آن محسوب می شود و هنگامی این مقوله در اجتماع بیشتر نمود می یابد که همسویی در نهادهای ارزشی و آموزشی صورت پذیرد. در ایران حوزه و دانشگاه دو نهاد مهم در گسترش علم و دانش هستند و ارتباط بیشتر  آنها می تواند زمینه ساز پیشرفت، رشد و تعالی در کشور شود.این نهادها با هدف های متعالی در مسیر آگاهی بخشی به جامعه و پرورش افراد گام بر می دارند.

رییس دانشگاه پیام نور استان بوشهر گفت:امیدواریم با تعامل مطلوب با حوزه دانشجویان به دروس حوزوی علاقمند شوند و سبب ارتباط مطلوب بین نظام دانشگاهی و حوزه شود.بنابراین لازم است  از ظرفیت های لازم برای ارتباط بین حوزه و دانشگاه استفاده کنیم.

 دکتر محمد رضا بحرانی گفت: اصل هدف علم آموزی تقزب به خداست و بنابراین تفاوتی نمی کند که در کجا علم بیاموزیم و ما این آمادگی داریم که برای عقد تفاهم نامه و تعامل بیشتر با حوزه  از همه امکانات خود استفاده کنیم.

 وی افزود: حضور طلبه ها در دانشگاه و کلاس های درس می تواند سبب وفاق بیشتر بین دانشگاه و حوزه شود.بنابراین  می توان تفاهمی برای ارتباط بیشتر حوزه و دانشگاه صورت گیرد.

  رییس دانشگاه پیام نور استان بوشهر گفت: دانشگاه پیام نور امتیازات ویژه ای برای ادامه تحصیل دارد  که یکی از آنها امکان تحصیل همزمان دو رشته ودیگری  امکان  ادامه تحصیل به صورت مجازی است. همچنین ارزشیابی ارزشیابی قوی از دانشجویان در پایان هر ترم صورت می گیرد و دانشگاه پیام نور در حوزه آزمون و سنجش بسیار قوی عمل می کندو هرکدام از امتحانات ما مثل یک کنکور است.

 

 وی افزود: درحال حاضر امکان ثبت نام دوره کارشناسی  دانشگاه پیام نور فراهم است  و طلاب و روحانیون درصورت تمایل می توانند بدون آزمون در این دانشگاه ثبت نام نمایند.

 

مدیر حوزه های علمیه استان بوشهر نیز دراین دیدار گفت: ارتباط حوزه و دانشگاه دغدغه ما هم هست و خواستار ارتباط بیشتر دراین زمینه هستیم.

حجت الاسلام رضا خدری افزود:عده ای از طلاب و روحانیون دانشجوی دانشگاه پیام نور هستند و این ارتباط باعث نزدیکی و همکاری بیشتر حوزه و دانشگاه خواهد شد.

وی ادامه داد:: هم‌چنین همبستگی و همکاری این دو پایگاه فکری فرهنگی جامعه، برای پاسداری فرهنگی ریشه‌دار، در برابر تاخت‌وتاز ارزش‌های غربی، ضروری هست. وحدت و همکاری میان این دو نهاد، نه یک وحدت فیزیکی و شکلی، بلکه همگرایی و یکی شدن در مبانی معرفت‌شناختی، ارزش‌های فرهنگی و دغدغه‌ها و حساسیت‌های سیاسی اجتماعی است؛ و همین حالت است که هر یک از این دو قشر را در جایگاه واقعی خود قرار داده است.

مدیر حوزه های علمیه استان بوشهر ادامه داد:پس از پیروزی انقلاب اسلامی ارتباط میان حوزه و دانشگاه افزایش یافته است که خوشبختانه این امر در رشد جامعه تأثیر مثبت بسیاری داشته است.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان بوشهر نیز  دراین دیدار گفت: دانشگاه و حوزه می توانند  ارتباط نزدیکتر و عملیاتی تر داشته باشند.

 حجت الاسلام مسعود داستار گفت:با استفاده از حضور اساتید حوزه و دانشگاه  می توانیم  از ظرفیت های این دو نهاد علمی بیشتر استفاده کنیم.و ضمن اینکه از ظرفیت های فرهنگی و علمی حوزه استفاده کنیم. حوزه ها می توانند از فضای آکادمیک بیشتر آشنا شوند.

 

گفتنی است دردیدار مدیران ستادی دانشگاه پیام نور استان بوشهر و مدیران حوزه علمیه استان بوشهر رایزنی  لازم برای عقد تفاهم نامه علمی ،آموزشی و فرهنگی و ارتباط بیشتر حوزه و دانشگاه صورت گرفت.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر